My Blog List

Wednesday, April 19, 2017

VERVEN MET IJSBLOKJES

Al een poosje greep ik mis als ik naar wat verschillende kleuren groene stof zocht.
Bovendien beginnen diverse kleuren van mijn procion poeder verf
vloeibaar te worden vanwege ons vochtige tropische klimaat en is het dus beter om ze maar op te gebruiken.


Het verven met ijsblokjes blijft toch een van mijn favoriete methodes vanwege de mooie structuren die ontstaan.
Mijn nieuw bestelde glazen vazen waren al een poosje binnen, dus kon ik aan het werk.
Hier zijn de kleuren deep yellow, olive drab en jade green gebruikt. (Dharma-benamingen)
Soda-ash is er bovenop gestrooid.



Deze is voorzien van bright green, emerald green en een beetje new black.
Nu is het wachten geblazen.


De eerste kleur trekt al in de stof.



Het gaat snel.








Deze komen uit de eerste vaas.
Minder groen dan ik verwachtte.


Deze lap lag helemaal onderop en heeft dus de meeste kleurstof opgenomen.
Niet echt spectaculair, maar er zijn altijd stukjes van te gebruiken of ik kan erover heen stempelen of zeefdrukken.




Met de kleuren van de tweede vaas kan ik wat beter uit de voeten.
Doet me erg aan foto's van ons regenwoud denken, dus wie weet wat er nog mee gaat gebeuren.


 In de tweede vaas had ik onderin een vitrage-achtige lap gelegd, die ik nog ergens in mijn voorraad vond.


Bovendien vond ik nog twee restjes met een linnen structuur die ook maar mee in de vazen gingen.
Altijd makkelijk voor stukjes landschap.



Gied is ook even afgedaald naar mijn atelier om een kijkje te komen nemen.
Deze kleuren groen komen meer overeen met mijn tweede serie.


4 comments:

  1. Uitstekend gelukt Els. De structuren zijn prachtig! Ik doe de lappen altijd in een vergiet, en een lap onder in het emmertje waar de vergiet inhangt, maar jou manier geeft ook fraaie resultaten!
    Wat leuk de foto's van je groene tuin. Het lijkt een tropisch woud! Is het ook natuurlijk...

    ReplyDelete
  2. Prachtig Els, het blijft toch een feest, het verven met ijs.
    En de kleuren groen geven inderdaad de werkelijkheid weer. Ongelooflijk wat een heldere kleuren rond je huis. Dan is het hier maar een saaie boel.

    ReplyDelete
  3. wat een schitterende lappen. Heerlijk.

    ReplyDelete
  4. Jaaaaa, ik vind de tweede ook de mooiste ;-)
    (maar de anderen zijn (in stukjes) ook vast wel
    ergens te gebruiken ...)

    Wat is het toch mooi GROEN daar bij jullie !

    ReplyDelete