My Blog List

Wednesday, November 2, 2016

ALWEER BLAUW

Al een poosje geleden heb ik hier allerlei blauw geverfde lappen laten zien waar ik niet helemaal tevreden over was.
Het lukte me maar niet om de gewenste kleur te krijgen.
Inmiddels is eindelijk de nieuwe verfpoeder van Dharma binnengekomen en wilde ik het weer eens proberen.



Eerst koningsblauw. Vier gradaties.
Tussen de derde en vierde gradatie zit op de foto niet zo heel veel verschil.
Ik had er een heel klein beetje zwart bij gedaan en dat maakt in het echt toch wel 
een ietwat donkerdere kleur.


De vorige keer ben ik met turquoise, fuchsia en navy aan de gang geweest, maar ik kreeg maar niet de diepere kleur die ik voor ogen had.
Nienke schreef me dat ik scarlet moest hebben i.p.v. fuchsia.
Die is nu binnen en leverde deze mooie kleuren op.
Deze lappen zijn allemaal in de befaamde zakjesmethode geverfd.



De zakjes staan allemaal op de grond te broeien.
De overgebleven verf op enkele 
lappen op een perspex plaatje gesmeerd. 
Die mochten een poosje onder plastic op het tafeltje liggen.



Met dit als resultaat.
Bij deze twee ben ik voor wat meer kleurverloop gegaan.



 Eén van die lappen was silk charmeuse.
Daarop reageerde de verf op een hele andere manier.



Op de Cove Bay weer lekker aan het schilderen.
Volgende week komt de achtergrond aan de beurt.



Bij Amazon had ik twee boeken besteld.
"Painting the Spirit of Nature" kocht ik daar tweedehands voor $ 0.98.
Tegen de tijd dat het hier is lopen de kosten wel op naar zo'n 
$ 6. Maar dat is nog steeds een koopje voor dit bijzondere boek.
We gaan hier zeker mee aan de slag bij de Cove Bay.



Tsja en verder ben ik druk met mijn quilt voor Mexico, waar ik tot februari niets van kan laten zien. 
Alleen al deze ogen hebben me twee dagen gekost voordat ze naar mijn zin waren.
Nu het klaar is lijkt het eenvoudig, maar ik ben behoorlijk aan het puzzelen geweest.

6 comments:

  1. Heerlijk om weer in nieuwe boeken te neuzen op zoek naar inspiratie of nieuwe technieken! En heel vervelend dat die lapjes bij jou lekker buiten liggen te broeien, terwijl we hier allerlei hulpmiddelen nodig hebben voor een beetje warmte ;-)

    ReplyDelete
  2. Paint not dye? I am intrigued! I am taking a fabric painting workshop in a couple of weeks...so would like to know which Dharma product you sampled. Thanks!

    ReplyDelete
  3. Heerlijk dat je zo goedkoop zulke mooie boeken hebt kunnen kopen!
    Die ogen... ze zijn in ieder geval heel mooi, ben benieuwd naar de rest, afwachten maar.
    Groetjes,
    Floor

    ReplyDelete
  4. Je hebt lang aan de ogen gewerkt, schrijf je. Die kijken ons nu wel heel natuurgetrouw aan!

    ReplyDelete
  5. Fijne boeken en prachtige blauwe lappen! Bijzondere ogen! Spannend toch, hoe de rest gaat worden?

    ReplyDelete
  6. Lekker druk bezig met mooie resultaten

    ReplyDelete