My Blog List

Monday, September 12, 2016

NOG MEER GEVERFDE LAPPEN EN WERKEN MET BETTINA.

Aangezien ik voor een nieuw project wat overlopende kleuren wil hebben toch maar weer aan het verven geslagen.
Melody Johnson heeft in haar blog lazydyer.blogspot.com/ 
een methode die me wel wat lijkt. 
Temeer daar het buiten in de zon kan en mag worden uitgespoeld
zodra het droog is. Dus snel resultaat.



Lappen eerst even in de soda ash geweekt en nog enigszins vochtig dubbel op een 
plastic plaat gelegd.



Aangelengde procion verf erop gespoten.




Nu heb ik aardig wat overlopende kleuren en het droogt 
heel erg snel.


Dus nog maar een paar lappen erop.




Na het uitspoelen en wassen is het resultaat toch minder fel dan ik hoopte.


Zou mijn verfpoeder dan toch te oud zijn, ligt het aan de katoen of  aan ons (regen) water?


Om uit te proberen nog twee verschillende soorten zijde geprobeerd.


Wel mooie pasteltinten en zeker bruikbaar voor mijn nieuwe project.



 Bettina wil ook graag de methode van Melody Johnson uitproberen en ging gisteren
met me aan het werk.
Nu komen de geverfde lappen prima van pas.



Ze is terecht trots op en blij met haar resultaat.
Ze gaat het thuis nog verder afwerken.



4 comments:

  1. Toch niet zo gek Els . In de zakjes kunnen ze wat langer broeien , maar toch heel bruikbaar. Zou het helpen als je op de natte lappen nog wat soda ash strooit? Of meer soda bij het weken? Leuk werkje wat Bettina maakte!

    ReplyDelete
  2. lekkere kleuren !

    (hè, handig toch die Hema-kratjes ;-) ...)

    ReplyDelete
  3. helemaal jaloers op die prachtige kleuren rood/blauw/geel/groen....!

    ReplyDelete
  4. Een top feest al die prachtige kleuren.

    ReplyDelete