My Blog List

Sunday, January 31, 2016

OPENING HERITAGE CENTRE en NOG MEER GEVERFDE LAPPEN

Zoals aangekondigd vandaag nog even mijn laatste serie geverfde lappen.
Al mijn kleurtjes verfpoeder zijn nu aan bod geweest en mijn stoffen voorraad is weer enigszins aangevuld.



Deze twee komen uit een schaal en waren niet voorgeweekt.
Op advies van Marie-Jette heb ik de soda ash poeder er gelijk met de poederverf op gestrooid.
Dat heeft uitstekend gewerkt.
De kleuren waren: red, navy, emerald green en terra cotta





Dit keer heb ik geen bloempot in mijn vaas gezet en er was nu minder wit.
De bovenste lap lag onderop en is dus veel langer met de verf in aanraking gekomen, wat in de linker onderhoek duidelijk te zien is. Toch zit er nog steeds wat tekening in.
Hiervoor heb ik new black, maroon brown, lemmon yellow, grape en blue gebruikt.




Afgelopen vrijdag mochten we naar de opening van het nieuwe Saba Heritage (erfgoed) Centre.
Het is een mooie ruimte met overzichtelijke displays van  archeologische opgravingen uit het Sabaanse verleden.
Er is ook een afdeling gewijd aan Saba Lace, het open naaiwerk waar de Sabaanse dames al decennia lang om bekend staan.



Een prachtige opgegraven schaal (AD 1300-1350) die nog puntgaaf is.


Maar dit artefact uit dezelfde periode sprak mij nog het meest aan.
Ik moet gauw nog eens terug om alles heel rustig te kunnen bekijken en te lezen. 



We kregen ook een heel mooi informatief boekje over alle opgravingen die voor het meerendeel zijn gedaan door onze vrienden Menno en Corinne van de Universiteit in Leiden,



Intussen is ook mijn blogboek 2015, van Blog2Print, binnengekomen.
Het is altijd een rib uit mijn lijf,
 maar ik ben er zo blij mee. Heb ze nu al vanaf 2011. Het is een mooi overzicht van waar ik in een jaar mee bezig ben geweest en ik gebruik het regelmatig als naslagwerk.
Hieronder zomaar een paar bladzijden.



5 comments:

  1. Prachtige lappen weer en je hebt natuurlijk al een idee, waarvoor je ze wil gebruiken. Het Blogboek is weer iets om vast te houden, als er even geen internet is. Goed idee !!

    ReplyDelete
  2. Ook dit zijn weer hele mooie lappen en wat een super blogboek!

    ReplyDelete
  3. Lekker geverfd ;-)

    Wat een idee zeg die Blog-boeken ...
    (ha, toch lekker gewoon weer papier in handen)

    ReplyDelete
  4. Smeltsmelt wat een mooie lappen!

    ReplyDelete
  5. Prachtige lappen! En wat interessant dat Saba erfgoed Centre. Leuk om zon blogboek te hebben. Ik zit er steeds over te denken, maar van al die jaren, wordt het erg kostbaar.
    Wel erg leuk!

    ReplyDelete