My Blog List

Saturday, August 15, 2015

MISLUKT


Tussen het maken van de landschapjes door wilde ik toch nog even wat uitproberen voor een evt. volgend project.
Ik heb al eerder bij het roesten van lappen wat theeblaadjes toegevoegd.
Dat gaf een mooi resultaat.
Vanwege het roesten had ik toen azijn toegevoegd.
Ergens had ik gelezen dat koffie ook zou werken.


Eerst wat plastic op tafel en daarna koffie op natte witte katoen gestrooid.
Dit keer geen azijn toegevoegd. Het hoeft immers niet te roesten!


Afgedekt met papieren filters en plastic.



Het begint er meteen spannend uit te zien.




Helaas was dit de volgende ochtend het resultaat.



Die lap kan wel gebruikt worden om het nog een keer te proberen.
Ditmaal koffie in het midden, met een cirkel van thee.




Jammer dat werkt dus ook niet.





Nu ik toch aan het experimenteren ben nog wat anders uitgeprobeerd.
 Deze techniek was ik ergens op Pinterest tegengekomen.
Waterverf op canvas met gewone plak en wat zout.



Nog maar eentje dan.


Het geeft een leuk resultaat, maar minder dan ik verwachtte.


Op deze is de werking van het zout wat beter te zien.
De plak doet n.m.m. weinig.



Kon het niet nalaten om hetzelfde ook met stofverf op katoen te proberen.
Daar ben ik dan wel blij mee. Die komt wel een keer als ondergrond van pas .

Intussen is mijn tweede landschap bijna af, maar dat komt morgen.




5 comments:

  1. Els je kan heel goed roest lappen maken met mosweg heb ik ontdekt.Voordeel is ook dat de stof niet zo hard wordt.
    Ik had een oude roestige schaar ingepakt en met mosweg gekookt.Echt een heel mooi resultaat.
    Nadeel is misschien dat het bij jullie niet te krijgen is?

    ReplyDelete
  2. Je bent lekker aan het uitproberen geweest, lekker kliederen met verf, koffie en thee. Ik heb wel eens zijde geschilderd en dan van die grove zeezoutkorrels er op, dat werd prachtig.

    ReplyDelete
  3. Er blijven altijd bruikbare lappen over bij de experimenten . Wie weet waar dit toe leid?

    ReplyDelete
  4. Blijft toch te leuk al dat geexperimenteer. Koffie wil wel, maar lang laten liggen, 10 maanden ofzo... ;-)

    ReplyDelete