My Blog List

Wednesday, August 12, 2015

LANDSCHAP MET LUTRADOR EN TYVEK

Het nieuwe landschap is klaar. 



Afmeting 33 x 38 cm  
13" x 15" 
In de linker hoek is een stuk tyvek opgenomen en in de rechter hoek zijn de heuvels van geverfde lutrador.



Voor de bomen heb ik ditmaal geverfde make-upwatjes gebruikt,



die er dan zo uit komen te zien.



Dit is de afgewerkte achterkant, waarop te zien is dat ik voor de ondergrond van de bloemen
stelen heb genaaid met "free motion" quilting.





Dit is een detail van de bloemen.  
De "lupinen"  zijn met een knoopjessteek met de hand geborduurd.
De bloemetjes zijn eerst met een  machinale cordonsteek vastgezet en sommige hebben daarna nog een "knoopjes hartje" meegekregen.




De ondergrond van een grote Ikea lijst m.b.v. gel medium beplakt met zwart vilt en daarna het landschap vastgezet met velcro.
Voor toeristen is de lijst te groot om mee te nemen en op deze manier kan het er gemakkelijk worden afgehaald.








5 comments:

  1. Je bent weer lekker bezig zie ik wel,prachtige landschappen !

    ReplyDelete
  2. Ook weer mooi geworden. Wat een grappig idee om die wattenpatjes voor bomen te gebruiken!

    ReplyDelete
  3. wat een prachtig fleurig quiltje,,,,,,daar word ik blij van ....

    ReplyDelete
  4. Weer een mooi werk klaar Els. En wat leuk die wattenschijfjes, daar zou ik nooit opgekomen zijn.

    ReplyDelete
  5. Mooi werk alweer! En de grappige details zoals de watjesbomen, en bloemetjes maken het heel bijzonder.

    ReplyDelete