My Blog List

Saturday, August 8, 2015

KLEINE LANDSCHAPJES, LUCHT en ZEE

De bestelde kleine landschappen zijn intussen klaar.
Ze zijn ingelijst met een passepartout, maar dat fotografeert zo moeilijk, vandaar maar even zo. 




Dan wordt het tijd om aan een ietsje groter landschap te beginnen.



Eerst maar weer eens wat luchten schilderen.
Er is me om een werkbeschrijving van een landschapje gevraagd en het hele proces moet op foto worden vastgelegd.


Aangezien er voor dat artikel ook een foto van mezelf bij moest,  maar eens wat opgeruimd in mijn atelier. Dat moet ik hier toch even laten zien..



Drie lappen onder elkaar gelegd. Alles heel goed natgemaakt en met water verdunde textielverf de bovenste lap goed ingesmeerd.
Na een nachtje drogen is dit het resultaat.




Met de overgebleven verf precies hetzelfde procedé.
Ditmaal vier lappen onder elkaar.



Voor de zee de middelste natte lap in plooitjes gelegd en daaroverheen nog een lap.


Verdunde aqua en blauwe verf erop gekwast.



Het is op de foto moeilijk te zien maar zowel op de bovenste als de onderste lap zitten subtiele lijntjes.



Met de overgebleven verf komen er, zonder plooitjes, toch ook mooie waterlappen  te voorschijn.
Ik kan weer even vooruit.




2 comments:

  1. Zelfs in het klein zijn het juweeltjes! Die zijn zo weer verkocht denk ik. De voorbereidingen voor de grotere landschapjes zijn al een lust voor het oog. Prachtige luchten zo. Komt de beschrijving in een tijdschrift?

    ReplyDelete
  2. Prachtige kleine landschapjes zijn dat! Kan me voorstellen dat er veel vraag naar is. Dat is toch leuker nog dan de foto's die je neemt als toerist.
    Die foto van jezelf.... die schort.... dat kan je zo als ondergrond gebruiken :-)

    ReplyDelete