My Blog List

Friday, March 27, 2015

WORKSHOP MET MARYLYNN

MaryLynn uit Amerika was weer een poosje op het eiland en wilde, voor ons vertrek naar Belize a.s. zondag, nog een ochtend bij mij in het atelier komen werken.
Ze koos er dit keer voor om het boek van Golda Baron: "Art of embroidered flowers" als leidraad te gebruiken.
Ze had een foto van hun omgeving in Maine bij zich die als inspiratie ging dienen.



Eerst even de lucht en de korenvelden verven.
Daarna een hek snijden uit "freezerpaper",




opstrijken en eromheen stempelen met spons en verschillende kleuren groene stofverf.


Met bubblewrap bloemen erop stempelen


en ook nog een oranje kleurtje ertussen.


De gestempelde "bubblewrap" bloemen zijn slechts een ondergrond voor 
borduurwerk en op te brengen bloemetjes van stof.
Dat zal, evenals het quilten, helaas tot haar volgende bezoek in oktober moeten wachten, tenzij ze toch nog de gelegenheid vindt om er thuis mee verder te gaan.


Tsja en als er dan toch verf over is kan ik het niet laten om die nog even op te maken. 
Dit keer op wat kleinere lappen. 
Er werd me gevraagd om de afmeting van de lappen die ik het weekend had geschilderd.
Die zijn 95 x 75 cm.




3 comments:

  1. Leuk om te zien op wat voor manieren je werk kunt opbouwen. Iedere keer leer ik weer wat van jouw blog Els. En nu maar lekker genieten van jullie vakantie, veel plezier!

    ReplyDelete
  2. Een erg leuke manier om een landschap op te bouwen! En prachtig alweer de luchten . Mooi formaat , waarmee je alle kanten op kunt.
    Fijne vakantie!

    ReplyDelete
  3. Leuk om zo samen bezig te zijn en je luchten vind ik top!

    ReplyDelete