My Blog List

Monday, January 5, 2015

OPRUIMEN EN EXPERIMENTEREN

Nu de tentoonstelling en de feestdagen achter de rug zijn wordt het toch echt tijd dat ik eens ga opruimen in mijn atelier. Er is veel op een grote hoop gegooid en dat moet eindelijk eens worden uitgezocht en opgeborgen.


Natuurlijk kom ik dan van alles tegen waar ik aan wil beginnen.
Heb mezelf beloofd dat ik, na zo productgericht aan het werk te zijn geweest de afgelopen maanden, eerst eens even mag experimenteren.



Ik kwam de werkbeschrijvng van Hannie tegen voor het papierlamineren, daar eerst maar eens aan begonnen.
Een foto van een deur in Frankrijk is snel geprint.


Organza eroverheen en ingesmeerd met gel medium



Na drogen en weken leverde deze afdruk van de inkjetprinter op organza een mooi resultaat.


De afdruk van de laserprinter op zijde was maar amper te zien.
Aangezien het maar een probeersel was heb ik een oud stukje zijde genomen, vandaar de gele vlek.



Een poos geleden had onze papajaboom  het begeven



Alvorens hem weg te gooien wilde ik eerst wat rubbings maken van de prachtige structuur van de stam.


De  iridescent shiva paintstick gaf na drogen te weinig resultaat.


Dan maar wat proeflapjes met wateroplosbaar aquarelkrijt


Dat moet echter, vanwege de houdbaarheid, worden ingesmeerd met textielmedium en daarbij ging wel wat van de structuur verloren


Wat voorzichtiger insmeren gaf een beter resultaat



Een roestlapje met iridescent krijt


Er lag nog een lapje met een afdruk van de gelliplaat, daaroverheen wat paars iridescent krijt en een afdrukje met wat regeltjes van een thermofax, die lag helaas met de verkeerde kant naar boven.

Tevreden ben ik nog niet, dus de boom moet nog even blijven liggen.


3 comments:

  1. Your 'experiments' are a source of fascination for me. What a great idea to 'print' that tree before you get rid of the trunk. Looking forward to what you do with those results, Els!

    ReplyDelete
  2. Wat leuk toch, die onverwachte proefjes! En ook met mooi resultaat. Wat is iris huppeldepup krijt?

    ReplyDelete
  3. Mooie experimenten, waar je vast mee verder kunt.

    ReplyDelete