My Blog List

Friday, November 28, 2014

TUSSENDOORTJES

Tussen het werken aan mijn ROAD quiltje door, wat andere dingen afgemaakt.
Al een poosje geleden had ik weer eens wat lutrador besmeerd met puffpasta.


Uitgeprobeerd op zwart..


..en op wit.

Dit moet uiteindelijk resulteren in koraal.
Maar daar moeten wat visjes in zwemmen.
Het was ook alweer een hele poos geleden dat ik met Krimpie Dinkie had gewerkt.


Vissen erop tekenen met zwarte marker en inkleuren met acrylverf.
Het betere kleurboekenwerk noem ik het altijd.



Na verhitting in de oven worden ze wel erg klein. De schildpadden zijn nog niet gekrompen.
Je kunt op deze manier het verschil goed zien.

Toch nog maar even wat grotere vissen tekenen.



Intussen heb ik de puffpsta met de heatgun bewerkt en alles een kleurtje gegeven.
Daarna opgeplakt op een canvasje.
Zowel krimpie dinkie- als tyvekvisjes zwemmen nu vrolijk rond in het koraal.


Het is nog wel even zoeken naar de visjes, maar dat is in het echt bij het snorkelen of duiken ook vaak zo.


Nog eentje.





Enkele weken geleden was ik met deze vissen van paperfabric bezig geweest.
Ik vond ze toen te veel wegvallen in de achtergrond. Na ze met wat turquoise verf bewerkt te hebben, komen ze beter tot hun recht.
Nog wat moerbei boombast bruin geverfd en met de hand erop genaaid.

Nu weer verder aan mijn grote landschap.
De tijd gaat dringen. Het is al bijna december!

1 comment:

  1. Soms moet je gewoon wat anders tussendoor doen, dat houd het wat spannender ! Zeker met deze prachtige resultaten. Ik ben benieuwd naar je grote landschap?

    ReplyDelete