My Blog List

Sunday, May 4, 2014

SANDY CRUZ

Tussen de wandelingen door zitten we niet stil.


De geverfde lapjes worden uitgespoeld,






te drogen gehangen..


 en uiteindelijk heb ik een mooie serie voor mijn nieuwe project.


 Dan is het tijd om er weer op uit te gaan.




Nienke onder de lianen




en soms is het pad zomaar versperd door een boom.


We zien weer heel wat moois.


De boomvaren loopt uit...



... overal gele heliconia's...




.. en zo groeien de bananen. De stampers op de paarse bloem worden weer nieuwe vruchten.




En natuurlijk worden ook onze Sabaanse huisjes in Windwardside bewonderd.




Thuis is Nienke druk met knopen innaaien en laat me zien hoe ik het lapje dan kan vilten.
De knopen zijn intussen weer verwijderd en er blijft een prachtige structuur over.




En nog een nieuwe manier om een zijden sjaal te verven.
Dubbel inrijgen met stevig garen...


...aantrekken en even in procionverf met water en azijn.....



....geeft tenslotte dit resultaat.




Hester ontdekt in een oleander een piepklein nestje met twee op elkaar gepropte jonge kolibrietjes die nog niet zijn uitgevlogen.


Het nestje is hooguit 4 cm en lijkt wel uit klei geboetseerd.
We gaan nu iedere dag even kijken of ze al zijn uitgevlogen.




Tsja en dan moet er 's morgens voor zevenen alweer afscheid worden genomen..
Het wordt een hele lange reis via New York voor de dames.
We kunnen allemaal terugzien op een heerlijke tijd.

5 comments:

  1. Volgens mij heeft iedereen genoten!

    ReplyDelete
  2. Dat was genieten dus, van beide kanten!

    ReplyDelete
  3. Wat laat je weer een hoop leuks en moois zien!
    Die bananenbloem, wat schitterend! Dat daar toch zo'n tros bananen van komt, wat een wonder!
    Die lieve vogeltjes in dat superkleine nestje, zo schattig.
    Dan het huisje, wat mooi.... woon jij ook in zo'n schattig huisje?
    Leuk al die technieken die jullie uitproberen, knap hoor, zo leer je weer van elkaar.

    ReplyDelete
  4. Wat een leuke dingen allemaal!

    ReplyDelete
  5. We hebben een geweldige tijd gehad bij Els en Gied, ik ben blij dat je er ook een vakantiegevoel aan over gehouden hebt Els! Ik mis jullie nu al, maar de plicht roept!!

    ReplyDelete