My Blog List

Sunday, December 15, 2013

KLEUR EN ROEST EXPERIMENTEN

Nu ik toch eenmaal bezig was heb ik ook de andere restkleuren opgemaakt.
Later bleek dat alleen de aqua kleur gepakt heeft. Misschien was de groene verf, die t.z.t. wel tegelijkertijd is aangemaakt, niet goed meer.





 Knijpers op een stukje katoen en om een ander lapje wat touw gewikkeld, maar daar heb ik geen foto van.




Hier hangt het resultaat verder te drogen



Nienke meldde al dat de witte strepen komen omdat het hier in de volle zon te snel droogt, dus raadde ze me aan om er de volgende keer plastic over te hangen zodat de verf meer kans krijgt om zich te verspreiden.




De lap hieronder is kennelijk te veel afgebonden. 
Al doende leert men en wie weet ga ik hem nog eens oververven of er met sjablonen op werken.




Zoals je ziet heb ik niet alleen met restjes verf, maar ook met restjes stof gewerkt.




En je moet natuurlijk wel even goed opletten dat er geen oranje verf meer op de buis zit waar je je lap 
overheen hangt!! 
 Enfin er kunnen aardig wat stukjes van gebruikt worden voor water.


Nog een paar resultaten





Dit is het resultaat van de lap met de verroeste inbussleuteltjes en knijpertjes.
Nog geen idee wat ik daarmee ga doen.
Het was leuk om te experimenteren.


Bij de vorige lap had ik de sleuteltjes een paar keer verlegd.
Hieronder het resultaat na een nachtje onaangeroerd in de water- en azijnlap.
Om het experiment compleet te maken heb ik de lap daarna nog een nachtje in de thee gezet.
Daar is een mooie beige kleur uitgekomen.




Intussen ben ik lekker opgeschoten met mijn vis, maar dat ga ik morgen laten zien.

3 comments:

  1. Wat mij betreft, zijn je resultaten heel mooi en apart geworden! Zeker heel bruikbaar. Oververven lijkt me niet echt nodig, met stempels en zeefdruk kom je een eind!

    ReplyDelete
  2. Wat een heerlijke collectie mooie lappen heb je gemaakt!

    ReplyDelete
  3. Als je je mooie lappen zie, heb ik ook weer zin om wat te gaan verven!

    ReplyDelete