My Blog List

Tuesday, September 3, 2013

MINDER TEVREDEN

Het tweede landschapje is nu ook klaar. Ik ben er echter minder tevreden over. De bomenpartij is niet naar mijn zin, de stammen van de twee voorste bomen zijn te dik. Ik heb er echter zoveel overheen genaaid dat het niet meer uit te halen is. Om het wat af te zwakken heb ik er nog een groene schaduw in aangebracht, maar dat komt op de foto niet over.




Op het weblog van Leah Day stond vorige week weer een nieuw Free Motion design: Bellybuttons.
Het voorbeeld lag al een paar dagen naast mijn naaimachine om even uit te proberen en toe te voegen aan mijn verzameling proeflapjes.
Ik wilde dit keer een goed contrast krijgen en heb het uitgevoerd met zwart garen op witte stof.
Daar had ik echter beter een ander ontwerp voor kunnen kiezen en niet een waar je een aantal keren over de buitenste rand moet. Dan vallen de foutjes wel heel erg op.
Laatst las ik ergens dat als je drie maal over dezelfde lijn gaat, ook al is het dan niet zo heel precies, je oog er een rechte lijn van maakt.
Nou dan mankeer ik dit keer vast iets aan mijn ogen!
Enfin het is maar een proeflapje.
Straks nog even de rand afwerken en een knoopsgaatje erin en dan kan het bij de rest.



Intussen ben ik alweer even bezig met het thema TIJD dat einde van de maand af moet zijn voor de 15x15 groep. Het ontwerp was geen probleem, maar de uitvoering kost me nogal wat hoofdbrekens.
Ook daar ben ik nog niet tevreden over.
Enfin we gaan vrolijk verder.

1 comment:

  1. Jij ziet dingen die ik niet zie. Maar ja, zo gaat dat vaker he. Het is weer een leuk patroon.

    ReplyDelete