My Blog List

Friday, September 27, 2013

INKTENSE POTLODEN

Afgelopen week een paar dagen naar St. Maarten geweest, dus is er niet zoveel uit mijn handen gekomen. Wel heb ik intussen mijn 15 x 15 werkstuk TIJD eindelijk afgemaakt en ingestuurd.
Volgende week kan ik het hier laten zien.

Gisteren nog even met de puff pasta gespeeld.
 Met een koraal motief in mijn achterhoofd wat andere kleuren uitgeprobeerd.


Het resultaat is steeds weer verrassend.
Dit keer is er meer van de lutrador weggebrand waardoor het blauw 
beter tevoorschijn komt


Op mijn eerste canvasje heb ik visjes van tyvek aangebracht. Maar daar was ik toch niet zo tevreden over. 
Ik wilde daarom eens naar een andere manier zoeken om visjes aan te brengen. Misschien stoffen visjes met medium gel vastplakken?
Om uit te proberen een Bigeye Fish op stof getekend met zwart Inktense potlood.
Ik had laatst gelezen dat de beste manier, om het watervast te maken, insmeren met textiel medium was.
Helaas gaat dan de kleur enigszins uitlopen. 


Plotseling realiseerde ik me dat ik in een verborgen hoekje nog wat krimpie dinkie visjes had liggen, die ik in een ver verleden heb gemaakt.
Straks eens kijken of dat een oplossing is.

Maar eerst zo meteen vrienden ophalen van het vliegveld die gezellig 5 dagen komen logeren.




2 comments:

  1. Dat spelen van jou gaat tot iets moois leiden! Fijne dagen!

    ReplyDelete
  2. Wat mooi die onderwaterwerelden met puffpasta! En ondanks dat hij wat uitgelopen is, vind ik je vis wel erg mooi. Op Lutradur valt het uitlopen wel mee; misschien kun je dat ook nog proberen (lekker bezig!).

    ReplyDelete