My Blog List

Thursday, August 15, 2013

NIEUW LANDSCHAP

Al een poosje werd er door de galerie hier op het eiland gevraagd om nieuwe landschappen in verschillende maten. Nu was afgelopen week ook HIBISCUS,  mijn laatste grote, verkocht en kreeg ik bovendien een opdracht voor twee middelgrote. 
Ik moet dus echt aan de slag.  De komende tijd zullen jullie daarom aardig wat Sabaanse landschappen voorbij zien komen. Het is kennelijk voor toeristen een mooi aandenken aan ons prachtige eiland. Voor mezelf is het echter een uitdaging om steeds weer met iets nieuws te komen.
Aangezien de zonsondergang altijd erg in trek is daar eerst mee begonnen.
Ik had vorig jaar al eens iets dergelijks gemaakt dus prima om er weer in te komen.


Het eerste begin: de lucht.....








........een paarse zee en voorgrond. 





en de prachtige verloopstof die ik vorig jaar in Houston had gekocht als rand eromheen.

Er is door het fotograferen enige vertekening in het beeld, daarom lijkt het of een van de lijnen niet recht is.
Nu kan het landschap ingevuld worden. 
Het ziet er zo al  tropisch warm uit. en dat is het hier dan ook.
's Ochtend is het nog koel in mijn atelier, maar 's middags moeten toch echt de deuren dicht en de airco aan.



Intussen ook nog wat aan het uitproberen voor het nieuwe thema TIJD voor de 15 x 15 club.

Ik had mooie patronen op oude vazen gefotografeerd en die afgedrukt op papier.
Ik wilde eens proberen of het makkelijk was om daaroverheen te naaien.
Kaasdoek eronder en het papier en kaasdoek met gel medium op stof "geplakt"
De inkt van de print liep natuurlijk uit en het papier droogde groen op!!
Het naaien eroverheen ging prima. 
Ga het toch ook nog op andere ondergronden uitproberen.
Lekker wat experimenteren tussen de landschappen door.




2 comments:

  1. Een schitterende opzet voor je landschap, kan haast niet toepasselijker!
    En de afdruk met gelmedium is grappig. Als je de afdrukken met een inktjetprinter maakt, veranderd inderdaad de kleur, wordt wat groenig. Bij een laserprinter is dat niet zo. Maar ik vind dat nooit zo erg.

    ReplyDelete
  2. Wat leuk dat je zoveel opdrachten krijgt. De landschapjes zijn altijd een leuk aandenken.

    ReplyDelete