My Blog List

Wednesday, July 31, 2013

TEXTUUR : DE BEZOEKER



Vandaag staan alle textuur-quiltjes op de website van http://fifteenquilts.com, dus mag ik die van mij ook laten zien.
De achtergrond is witte satijn waarin plooitjes zijn gestikt, de zijkanten voeringstof met texture magic die is vastgezet  met meandering en gekrompen met het strijkijzer. Het geeft een hele mooie textuur, die jammergenoeg niet op de foto is vast te leggen. De schaduw op de middelste vaas is van overgebleven stukjes van de zijkanten. Onderkant is geverfd en gebrand polyestervlies en het raampje heb ik al eerder laten zien: lutrador met puffpaste en raampjes eruit gebrand.
De bloemen in de linker vaas zijn van geverfd en verhit tyvek.

Aangezien het contrast tussen het wit en bruin n.m.m. toch te groot was heb ik uiteindelijk een goudkleurige organza over het geheel gemaakt. Daarom lijkt de foto iets wazig.
Daarbovenop is de linker vaas gekomen met enkele tyvek bloemen en tak met kleine kraaltjes.
Uiteindelijk ben ik wel tevreden met het resultaat, maar het heeft heel wat voeten in de aarde gehad, voordat ik zover was. 
Ik voeg hieronder even een compilatie van hoe het tot stand is gekomen.




5 comments:

  1. Mooi werk Els! Leuk ook dat je de proces laat zien.
    http://quiltaart.blogspot.nl

    ReplyDelete
  2. Erg leuk gedaan. Overal is een oplossing voor.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Het is je weer uitstekend gelukt, om er iets bijzonders van te maken.
    Ook leuk het verwerkingsproces.

    ReplyDelete
  5. Je zoektocht heeft zeker resultaat gehad. De quilt is erg mooi geworden. Zou hem graag in het echt zin.

    ReplyDelete