My Blog List

Saturday, September 1, 2012

NOG MEER VAZEN

De volgende opdracht moest in doorschijnende stof worden uitgevoerd. Dus de bakken met organza, tule en alles waar je maar doorheen kunt kijken, tevoorschijn gehaald. Dat geeft meteen een behoorlijke troep op de tafel

.

Begonnen met wat proefjes in het schetsboek. Helaas hebben die kleine lapjes een eigen wil en is het een heel gedoe om twee of drie lagen over elkaar heen te krijgen.


Ik wilde, om het verschil in materialen aan te geven, dezelfde compositie gebruiken als in de vorige opdracht. Dus eerst een negatieve vorm geknipt. De turquoise tule met bloemetjes motief deed me aan een frans behangetje denken en leek me aanvankelijk wel wat als achtergrond.


Nee dat was het toch niet, dan maar een nieuwe compositie.


Het geheel moest worden afgedekt met ook weer doorschijnende stof en daarvoor is tule toch het meest geƫigende materiaal.


Ik bleef maar zuchten. Bovendien kwam het bedoelde effect van de kleurmenging niet voldoende tot zijn recht. Dan maar op zoek naar een lichtere ondergrond en een eenvoudigere compositie


Na allerlei kleuren tule geprobeerd te hebben bleken lichtblauw of beige toch het beste resultaat te geven

lichtblauw maakt het wat koeler en de vormen komen beter tot zijn recht


maar beige geeft het een wat warmere gloed


Ik heb de keuze nog een nachtje uitgesteld. Zal vandaag moeten beslissen, de zaak vastrijgen en dan even terzijde leggen. Kennelijk wordt er later in de cursus op teruggekomen.












3 comments:

  1. Zeer leuk werk. Hier in Turnhout de tweede workshop Mola's ook volzet

    ReplyDelete
  2. Oeps... dit lijkt me inderdaad een lastige opdracht! Ik vind zelf met organza oid. moeilijk werken. Ga dus weer vol spanning volgen hoe jij dit op lost!

    ReplyDelete
  3. Niet zo gemakkelijk met transparante stoffen werken, maar het geeft een bijzonder resultaat!

    ReplyDelete