My Blog List

Sunday, August 5, 2012

EGYPTE eindelijk klaar

De Egypte Quilt is eindelijk klaar. Ik had 10 dagen uitstel gevraagd op mijn originele planning en het is net gelukt om binnen die tijd te blijven. Ben er, nu hij af is, best wel blij mee.


De laatste dagen nog even bezig geweest met de waaiertjes die ik er onderaan wilde hangen.
Uiteindelijk tussenvulling op plakvlieseline (pellon wonder-under) gestreken en daarna nog dikke fast to fuse interfasing ertussen. De randen zijn met een cordonsteek afgewerkt.
Dan bewerkt met een sjabloon en gouden paintstick en tenslotte de kralen eraan.


Toch was ik nog niet helemaal tevreden en er uiteindelijk nog wat lijnen overheen gestikt.


Mijn man is helemaal enthousiast en wilde hem in de kamer hebben en dat was wel de grootste opsteker!
Een mooie herinnering aan onze Egypte-reis van een aantal jaren geleden.

5 comments:

  1. Ik heb het gehele proces gevolgd.ik vind de quilt erg mooi!!! .Knap gedaan.
    Gr Ellen

    ReplyDelete
  2. wow...en zulke warme kleuren ....!

    ReplyDelete
  3. Een schitterend ontwerp! Zo mooi van kleur.Hier mag je met recht blij mee zijn!

    ReplyDelete
  4. Je man heeft een goede smaak, ik vind het erg origineel, mooi van kleur en vorm en uitvoering, goed gedaan!

    ReplyDelete
  5. Schitterende kleuren en compositie. Ik zal het gemist hebben maar waarvoro moest ie klaar zijn? Kunnen we em ergens bewonderen? Want dat zou helemaal top zijn.

    ReplyDelete