My Blog List

Friday, May 25, 2012

VOGELS

Het machinale quilten is een heerlijk karweitje met de BSR (stitchregulator) voet van mijn nieuwe Bernina. Het meest plezierige is nog dat je het voeten- en handenwerk niet meer op elkaar hoeft af te stemmen, omdat de pedaal niet gebruikt hoeft te worden. Een stuk relaxter werken vind ik.
Heuvels en water zijn inmiddels doorgequilt en nu werd het tijd om het al eerder gemaakte vogelsjabloon te gaan gebruiken.


Ik zag hier behoorlijk tegenop, want als er iets mis zou gaan kon het niet meer veranderd worden. Bovendien is de kans op een oliekrijtvlekje niet denkbeeldig.
Het ging gelukkig goed, al vond ik de middelste vogel wel wat te donker en daardoor te veel naar voren komen, dus daarna nog heel voorzichtig met wat wit eroverheen. Ook was ik erg benieuwd hoe de paintstick zich zou gedragen op de angelina zon.
Een opluchting toen ook dat zonder problemen was gelukt. Daarna moest het krijt een etmaal drogen.
Aangezien ik niet door de vogels heen wilde quilten, moet vandaag de lucht nog aan de beurt komen en misschien ga ik de weg nog even met de hand bewerken.



No comments:

Post a Comment