My Blog List

Monday, May 14, 2012

BOEKEN

Zodra we in Nederland zijn leen ik altijd boeken van het Quiltersgilde. Zij hebben een zeer uitgebreide bibliotheek en een fantastische service. Als je lid bent van het gilde mag je per keer 3 boeken gratis lenen, je hoeft alleen maar de porto te betalen voor het terugsturen.
Voor mij een geweldige manier om te zien of er boeken zijn die ik bij thuiskomst, in Amerika wil bestellen. Amazon biedt bovendien vaak 2e handsexemplaren aan die nauwelijks van nieuw te zijn onderscheiden.
Zo kreeg is afgelopen zaterdag 2 nieuwe boeken binnen. The Art Quilt van Penny McMorris met een zeer uitgebreide en interessante geschiedenis van het quilten. Een mooie hulp bij mijn eerste opdracht van de 6e module en Dream Landscapes van Rose Hughes. Zij heeft een hele nieuwe manier om landschappen in elkaar te zetten met behulp van freezerpapier. De naden worden daarna met "couching" weggewerkt. De methode is zeer goed beschreven met duidelijke illustraties. Ik ga het binnenkort eens uitproberen op een proeflapje, maar voorlopig eerst maar eens aan het werk op mijn eigen manier.


Tegelijkertijd kwam ook het bestelde speldenkussentje aan. Wanneer ik een machinenaald nodig had was het steeds een gezoek naar de juiste naald. Nu heb ik met permanent marker het type naald en het nummer op het kussentje geschreven en naast mijn naaimachine gehangen.
Ik word steeds georganiseerder!!


Tussen de bedrijven door toch nog kans gezien om mijn landschapjes af te maken.



Het ontwerp voor het nieuwe grote landschap begint in mijn hoofd steeds meer vorm aan te nemen. Aan het werk dus!

No comments:

Post a Comment