My Blog List

Wednesday, January 25, 2012

VIS

Het leek zo simpel wat ik eergisteren schreef "morgen de ondergrond uitzoeken".
Ik ben eindeloos aan het zoeken geweest naar een goede combinatie.
Ziehier enkele foto's van deze zoektocht.



Toen ik tenslotte een keuze had gemaakt bleek een van de lappen niet groot genoeg, dus weer opnieuw begonnen. Uiteindelijk dacht ik dat ik met deze ondergrond wel verder wilde.


Eens even afstand genomen en toen was het toch te saai. Dus wat punten geknipt om de bovenstrook wat aantrekkelijker te maken en de overgang van de beide onderstroken voorzien van een bandje.


Nog steeds was ik er niet tevreden over. De rode strook was te dominant. Dioxine purple, prism violet, brilliant purple en inca gold acrylverf gemengd met textielmedium en een ronde spons geknipt. Er was uiteraard een heleboel verf over dus daarmee nog wat andere lappen bedrukt.



Daarna tule eroverheen. Het werd zwart omdat lichtere kleuren tule het geheel te saai maakten.
Ik bleef twijfelen en tenslotte de vis weer uit de tule geknipt, zodat z'n oorspronkelijke kleuren toch beter tot zijn recht kwamen.
Uiteindelijk gestart met het doorquilten met rayon en metallic garen, maar niet nadat er aardig wat proeflapjes waren gewijd aan de juiste spanning en onderdraad.
Deze vis is een behoorlijk leerproces.


De volgende stap is het doorquilten van de achtergrond. Wordt dus vervolgd.

No comments:

Post a Comment