My Blog List

Saturday, January 7, 2012

Na het geklieder van afgelopen dinsdag toch maar weer aan de slag gegaan om te zien of ik het spatten zonder klodders onder de knie kon krijgen.
Voor de zekerheid maar wat gemĂȘleerde blauwe stof genomen en daar met blauwe verf op gespat, in de hoop dat de wat grotere spetters daardoor minder op zouden vallen. Het is me uiteindelijk gelukt om zowel een positieve als een negatieve afbeelding te krijgen, maar ik weet inmiddels wel dat dit nou niet direct een van mijn favoriete technieken is.


Enfin het is goedgekeurd en ik kon verder met het met kraaltjes en borduursteken "opliften" van de voorstelling. Ik heb het meerendeel van de kraaltjes en borduursteken om de pijpekop geplaatst om een soort schaduw te verbeelden.


Daarna aan de slag met een foto van een stilleven uit de eerste module. Deze moest worden afgedrukt op glanzend fotopapier. Vervolgens gedeeltes met heel fijn schuurpapier weer dof maken en evt. verwijderen. Tenslotte alles weer wat ophalen met waterverf en gekleurde inkt.
Vooral de vaas heeft door het schuren een mooie struktuur gekregen. De mola linksboven in de achtergrond kreeg ik er niet helemaal af, maar bij het oververven vond ik de vage aanwezigheid eigenlijk wel mooi in de compositie.


Voor en na de bewerking


No comments:

Post a Comment