My Blog List

Monday, January 30, 2012

MODULE 5

Maandag alweer. De tijd vliegt, zeker als je lekker bezig bent. Ik had mijn cursus even laten rusten, maar het was nu toch echt hoog tijd om de draad weer op te pakken.
Een van de eerste opdrachten was om terug te gaan naar werk van een vorige module en daar iets uit te halen wat je qua kleur aansprak. Waarschijnlijk ben ik toch wel erg beïnvloed door het licht en de kleuren van de Caribbean, want ik kom dan altijd weer uit op zonnige tinten. Ditmaal waren het 4 geverfde stukjes papier die ik met een ritsje aan elkaar had gezet. Het was onderdeel van een serie, maar dit waren de kleuren waar ik mee aan het werk wilde.


Aan de hand van dit voorbeeld moest er een stofcollage komen in mijn schetsboek en daarna worden vastgezet met garen.


Deze moest dan weer vertaald worden in een ontwerp voor patchwork.


Aangezien ik toch wat meer keuzes wilde hebben dan 1 ontwerp heb ik een heleboel zeshoekjes geschilderd en ben aan het schuiven gegaan. Nadat alle fasen waren gefotografeerd was het nog een hele klus om een definitieve keuze te maken en wie weet komt er straks, als alle zeshoekjes van stof zijn voorzien, nog iets heel anders uit.


Ik had me voorgenomen om deze opdracht zoveel mogelijk met zelfgeverfde stofjes uit te voeren, dus de hele zondag aan het verven geweest.
De laatste lappen zitten momenteel in de droogtrommel en daarna kan ik gaan kijken of het gelukt is om de juiste kleuren te krijgen.

No comments:

Post a Comment