My Blog List

Friday, January 13, 2012

CRUISE-SCHIP

Gisteravond werden we zomaar verrast met een prachtig verlicht cruise-schip dat vlak langs ons eiland voer en dat we gewoon vanuit onze stoel in de kamer voorbij konden zien varen.



Daaraan voorafgaand weer een schitterende zonsondergang.



Lekker aan het werk geweest met een van de laatste opdrachten van mijn vierde module. Hierna is het "spelen" kennelijk voorbij en komt het echte werk om de hoek kijken. Ik ben dus erg benieuwd wat ik krijg voorgeschoteld als ik de volgende module, na betaling, open kan maken op mijn computer.


Bij deze opdracht moesten er allerlei soorten tussenzetsels worden gemaakt. Het leek mij, zeker in het kader van bewaren, mooi om ze aan elkaar vast te maken.
De eerste rij zijn uitgerafelde flapjes handwerklinnen. Daarna moest er iets stevigers komen en vond ik een soort zeildoek (wat een geluk dat ik zoveel bewaard heb!!!!) waarop ik met het al eerder gebruikte sjabloon van de bijl en zwarte en gouden paintsticks heb gewerkt. Vervolgens lussen van goud galon.
De volgende opdracht was het maken van "prairie-puntjes". Losse dubbel gevouwen driehoekjes die ook als tussenzetsel kunnen worden gebruikt. Ik was echter zo dom om daar een synthetische glanzende stof voor te gebruiken, die behoorlijk bleef schuiven en dus eerst, voor het tussenvoegen, stevig vastgezet moest worden Met af en toe het tornmesje erbij is het toch gelukt.
Daarna moest een van de rijen tussenzetsels met de hand en met de machine met echo-steken worden versierd. Daar de puntjes maar voor gebruikt. Op die manier 3 opdrachten in een verwerkt. Zo schiet het lekker op!

1 comment:

  1. Wat een cadeautje, dat cruise-schip. Het blijft een indrukwekkend gezicht, zo'n varende stad!

    ReplyDelete