My Blog List

Monday, October 10, 2011

STEMPELEN OP STOF

Zoals gisteren beloofd vandaag even wat plaatjes van het stempelen met spons op stof.

De voorbereidingen worden getroffen. Eerst een oude deken op de tafel want met een zachte ondergrond krijg je een beter resultaat. Om te voorkomen dat de stof te hard wordt van de verf moet de acryl verf worden aangelengd met textiel medium. Wat een geluk dat ik die al uit Nederland had meegebracht. Nog een paar extra sponsjes knippen in verschillende maten en ik kan aan de slag.



Toch ben ik niet helemaal tevreden met het resultaat. Nog een cirkeltje uit de spons geknipt en dat aan sommige ontwerpen toegevoegd. Dat geeft al een ander beeld. De kleur wit is moeilijk te zien op donkere stof, maar dan probeer ik unbleached titanium en daarmee lukt het een stuk beter. Ook met metallic brons eroverheen wordt het resultaat sprekender. Zo experimenteer ik er op los. Lang niet alles voldoet aan mijn standaard, maar uiteindelijk zijn er toch nog aardig wat mooie lapjes. Een kleine selectie. Ik heb weer heel wat geleerd.



No comments:

Post a Comment