My Blog List

Tuesday, October 11, 2011

REGENBOOG EN CURSUS

Zojuist werden we verrast door een zeer korte, hevige regenbui die een prachtige regenboog opleverde. Hij is zo groot dat er aan twee kanten een pot met goud te vinden moet zijn.
Helaas kan ik maar een klein deel op de foto vangen.




Met mijn cursus gaat het momenteel in een hoog tempo. Voor degenen die speciaal in dit blog geïnteresseerd zijn vanwege de City & Guild cursus hier wat beeldmateriaal van de opdracht die ik gisteren gemaakt heb.
Uiteraard moest er weer een ontwerpje gezocht worden uit het al eerder geproduceerde scala aan foto's of tekeningen. Ditmaal maar eens het blad van de oude bijl genomen die ik in het Nieuwe Land museum in Lelystad had getekend. Het leek me wel een bruikbaar motief.



Eerst maar eens wat vormpjes uitknippen om tot een design te komen. Heel veel op en neer schuiven en fotograferen. Uiteindelijk contact afdrukjes gemaakt. De mogelijkheden lijken eindeloos, maar er moet toch een keuze gemaakt worden.



Het ontwerp overnemen op freezer papier, uitsnijden en op stof strijken. Het voordeel van freezer papier is dat het tijdelijk op het stof blijft plakken en dus makkelijk als sjabloon gebruikt kan worden.


Daarna met paintsticks (een soort oliekrijt) een flinke laag krijt aanbrengen langs de randen op het papier en met de vinger uitstrijken op de ondergelegen stof.
Ik vind het altijd een mooi resultaat geven.




Steeds weer ben ik er verbaasd over hoeveel nieuwe materialen er op de markt zijn gekomen sinds ik mijn tweedegraads opleiding deed in de zeventiger jaren.

Op naar de volgende opdracht.

1 comment: