My Blog List

Wednesday, October 12, 2011

EEN MOEILIJKE START

Gisteren in het begin behoorlijk zitten worstelen met de nieuwe opdracht. Begreep niet goed wat ze precies wilden en had het gevoel dat ik in herhaling ging treden. Maar ja je kunt niks overslaan. In eerste instantie aan de slag gegaan met de stempels en sjablonen die ik al had en alleen op papier gewerkt. Het grijs van de paintstick kwam erg mooi uit op wit, maar zodra ik het op een ondergrond van gewassen waterverf ging gebruiken vond ik het minder, dus afdrukken op stof was geen optie. Ik vond het op een echo van een ongeboren kind lijken.




Nog maar eens door mijn schetsboeken waarin alle foto's, tekeningen en werk zijn verzameld en die inmiddels aardig beginnen uit te puilen. De vorm van de kop van de pijp leek me wel iets om te proberen. Na heel wat afdrukken was ik er nog steeds niet uit, dus maar weer een aantal vormen uitgeknipt en gaan schuiven. Uiteindelijk had ik een compositie waar ik wel enigszins tevreden over was. Sjabloon gemaakt en op stof uitgevoerd. Jammer van de stofvouw. Ik had het toch echt gestreken, maar de foto is onverbiddelijk.
Gisteravond nog via internet ingestuurd en vanochtend was de beoordeling al binnen. Ik mag weer verder.



No comments:

Post a Comment