My Blog List

Thursday, September 22, 2011

Laatste opdrachten van Module 2

Doordat de meeste molas nu in mijn galerie hangen kwam er in het atelier wandruimte
vrij. Manlief had nog een restantje hout in voorraad en heeft meteen de koe bij de horens gepakt en ter plekke kleine plankjes voor mijn verfpotjes etc. gemaakt. Toen ik dinsdag thuiskwam van de tandarts was alles zelfs al in de verf gezet. Dat werd daarna dus een dag uitzoeken en opnieuw inrichten. Heerlijk om alles zo bij de hand te hebben i.p.v. verspreid over diverse laden.


Toen werd het toch echt tijd om aan mijn laatste opdrachten voor module 2 te beginnen.
Er moest in het schetsboek 3-dimensionaal worden gewerkt met een eerder gebruikt voorwerp. Het zal niemand verbazen dat de pijpen weer tevoorschijn kwamen. De eerste twee bladzijden van mijn nieuwe schetsboek voorzien van een dunne waterverflaag, daarna de volgende bladzijden volgekrast met oliekrijt en er dekzwart overheen, zoals we vroeger wel eens op school gedaan hebben. In het dekzwart het woord "pipe" (het is immers een engelse opleiding) alsmaar uitgekrast. Daarna de pijpen op een paar kleine stukjes na uitgesneden en naar voren gevouwen. Nog even een dunne schaduwrand met shiva paintstick eromheen en naar mijn mening was de opdracht klaar.




Op naar de volgende opdracht. Daarvoor moest een foto van een stilleven, dat gemaakt was in module 1, gebruikt worden. Deze foto uitvergroot, afgedrukt en daarna op schetsboek-formaat gesneden.
Er moest een klein boekje komen in een van de voorwerpen. Wat papier voorzien van een dunne waterverflaag en ook weer de pagina's van het schetsboek. Daarna het flesje gedeeltelijk uitgesneden, van de geverfde blaadjes een boekje gemaakt en dat in de opening gelijmd. Voila.
Module 2 is klaar. Nu op naar nummer drie, nog zes te gaan.


No comments:

Post a Comment