My Blog List

Saturday, August 27, 2011

RHAPSODY IN COLOR 2

Pffff.... het was met 33 graden Celsius, wel erg warm in mijn atelier gistermiddag.
Het wordt tijd dat de bestelde airco wordt geïnstalleerd.
Ik had me echter voorgenomen om de zijbanen af te maken. Dat is altijd veel zoek- meet- knip- naai- en snijwerk.
Het is de bedoeling dat de zijbanen net iets donkerder zijn dan het middenpaneel zodat het licht geconcentreerd blijft op het midden.
Wat ben ik dan blij met mijn "design-wall", waar alles (zonder vast te spelden) op blijft plakken. Daardoor word het kritisch bekijken een stuk makkelijker. Er wordt nogal eens wat veranderd, losgetornd en opnieuw in elkaar gezet. Vandaag nog maar eens gaan schuiven en dan kunnen alle banen hopelijk definitief aan het middenpaneel worden genaaid.



Veel wikken en wegen om de juiste kleur te vinden. Gelukkig is de stoffenvoorraad de laatste tijd aardig uitgebreid.


Continue snijden en bijsnijden.



De twee rechter zijbanen zijn klaar.


Met een kritisch oog alles nog eens bekijken.

No comments:

Post a Comment