My Blog List

Sunday, August 14, 2011

LEKKER SPELEN MET LAPJES

Al een hele poos geleden had ik een textiel-vaas gezien die ik erg mooi van vorm vond en waarvan ik dacht dat het een prima aanvulling op mijn stoffen mandjes zou zijn.
Eindelijk kwam afgelopen week het boek: Quilted Art Vases van Fran Morgan aan en begon ik gisteren vol goede moed aan de geplande vaas, met een prachtig stofje uit mijn voorraad.
Na alles uitgeknipt en verstevigd te hebben, besloot ik alle panden van free motion quilting te voorzien. Helaas nadat mijn draad tenminste 12 keer was gebroken, heb ik de poging voorlopig opgegeven. Eerst maar eens zien uit te vinden wat er fout is. De spanning is volgens mij goed, evenals het gebruikte madeira borduurgaren en de topstitch naald.



Detail van de free motion quilting.


Onze Art Gallery is per 1 juli in andere handen overgegaan. Judy en Jim Stewart zijn helaas, na ruim 8 jaar, weer terug verhuisd naar de US. De nieuwe eigenaren, Gersh en Emily, die twee jaar geleden ook mijn winkel El Momo Folkart hebben gekocht, kondigden aan op 3 september een openings-tentoonstelling te willen houden met werk van alle Sabaanse kunstenaars.
Ik kreeg dus het verzoek om ook nieuw werk in te leveren.
Een goeie motivatie om me weer bezig te gaan houden met de Sabaanse textiel-landschappen.
Wat een genot om weer lekker met lapjes te kunnen gaan spelen. Na een rustpauze van ruim 2 maanden, maar weer voorzichtig begonnen met wat klein werk.


Het begin is er.


Hoe ziet het er uit in een passepartout?

No comments:

Post a Comment