My Blog List

Thursday, August 11, 2011

CITY & GUILDS 2e module

De eerste opdracht van de tweede module voor de "Creatif Quiltmaking" cursus van City & Guilds was zo'n 4 uur schetsen maken in een museum. Gelukkig maakte ik deze opdracht nog net on-line open voor we naar Nederland vertrokken en heb ik een heerlijke middag al schetsend in het Nieuwe Land Museum in Lelystad doorgebracht.
Het eerste waar ik door werd aangetrokken was het schip de Noorderzon van de Watermensen. Een soort sprookjesschip, dat was begroeid met koraal en waaraan een propellor was bevestigd, eveneens met koraal erop.





Van de geschetste voorwerpen moesten op een later moment "rubbings" worden gemaakt; d.w.z. het voorwerp vereenvoudigen, meerdere malen uit dun karton knippen en deze mallen op een dikkere kartonnen ondergrond plakken. Papier erover heen en met een potlood of oliekrijt de vormen tevoorschijn toveren. Daarna met een wassing van waterverf eroverheen


Tenslotte moest er een vorm uit het schetsboek steken. Weer wat "rubbings" gemaakt van de propeller vorm. In een Japans desigboek vond ik een bloemvorm die volgens mij wel verwantschap had met de propeller. Deze wat aangepast, vergroot en opgeplakt.


Op naar de volgende opdracht.




No comments:

Post a Comment